Artikel und Buchkapitel

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Drazic, I. & Schermuly, C. C. (2023). Too Old for Modern Work? An explicit and implicit measure of the modern-work-is-young stereotype. German Journal of Human Resource Management. Advance online publication https://doi.org/10.1177/23970022231195061

Schermuly, C. C., & Creon, L. E. (2023). Crossing the border: Who coaches clients with clinical concerns? Consulting Psychology Journal. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/cpb0000256

Augner, T., Schermuly, C.C. & Jungmann, F. (2023). Working Out Loud: an intervention study to test an agile learning method. Journal of Workplace Learning. Advance online publication https://doi.org/10.1108/JWL-04-2023-0067

In press

Prediger, S. & Schermuly, C. C. (2023, 25. Januar). Wirksame Projektarbeit: Gibt es eine „agile“ Persönlichkeit? Wirtschaftspsychologie aktuell. https://wirtschaftspsychologie-aktuell.de/magazin/new-work/wirksame-projektarbeit-gibt-es-eine-agile-persoenlichkeit

Michalik, N. M., & Schermuly, C. C. (2023). Online, offline, or both? The importance of coaching format for side effects
in business coaching. Advanced online. Journal of Managerial Psychology. https://doi.org/10.1108/JMP-01-2023-0068.

Michalik, N. M., & Schermuly, C. C. (2022). Is technostress stressing coaches out? The relevance of technostress to coaches’ emotional exhaustion and coaches’ perception of coaching success. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 16(2), 155–172. https://doi.org/10.1080/17521882.2022.2128386

Schölmerich, F., Koch, J. & Schermuly, C. C. (2023). Eine Taxonomie von New Work-Praktiken – Unterschiede in Wirkungsziel und Wirkungsebene. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 30(2), 213–230. https://doi.org/10.1007/s11613-023-00822-6

Schermuly, C. C. (2023). Fallstudie – Dystopia in Pirmasens. Harvard Business Manager, 07/23, 84–91.

Drazic, I., Schermuly, C. C., & Büsch, V. (2023). Empowered to Stay Active: Psychological Empowerment, Retirement Timing, and Later Life Work. Journal of Adult Development. https://doi.org/10.1007/s10804-023-09453-8

Augner, T. & Schermuly, C. C. (2023). Agile project management and emotional exhaustion: A moderated mediation process. Project Management Journal, 54(5), 491–507. https://doi.org/10.1177/87569728231151930

Schermuly, C. C. & Meifert, C. (2023). Kein Erfolg ohne Empowerment. Personalmagazin, 09/23, 24–29.

Schermuly, C. C. (2023). Vorbereitet aufs Spielfeld. Neues Lernen, 04/23, 25-30.

Schermuly, C. C. (2023). New Work- Die Zauberformel? Personalmagazin, 09/23, 18-23.

Koch, J., Drazic, I. & Schermuly, C. C. (2023). The affective, behavioral, and cognitive outcomes of agile project management: A preliminary meta-analysis. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 96(3), 678–706. https://doi.org/10.1111/joop.12429

Schermuly, C. C. (2023). Lasst die Teams entscheiden! Harvard Business Manager, 01/23, 62-65.

Schermuly, C. C. (2023). Führen, wenn es sinnvoll ist. Neues Lernen, 03/23, 64-69.

2023

Schermuly, C. C., Graßmann, C., Ackermann, S. & Wegener, R. (2021). The future of workplace coaching – an explorative Delphi study. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice. 15(2), 244–263. https://doi.org/10.1080/17521882.2021.2014542

Schermuly, C. C., Koch, J., Creon, L. E. & Drazic, I. (2023). Developing and testing an Instrument to Measure the Culture for Psychological Empowerment in Organizations (IMPEC). European Journal of Psychological Assessment, 39(5), 354–370. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000708

Schermuly, C. C. (2022, 28. September). Von den 1980er bis heute: Was ist New Work. Wirtschaftspsychologie aktuell. https://wirtschaftspsychologie-aktuell.de/magazin/new-work/von-den-1980ern-bis-heute-was-ist-new-work

Schermuly, C. C., Creon, L. E., Gerlach, P., Graßmann, C., & Koch, J. (2022). Leadership Styles and Psychological Empowerment: A Meta-Analysis. Journal of Leadership & Organizational Studies, 29(1), 73–95. http://doi.org/10.1177/15480518211067751

Creon, L. E., & Schermuly, C. C. (2022). A new path to training transfer: Transformational trainers and psychologically empowered training participants. International Journal of Training and Development, 26(2), 228–244. https://doi.org/10.1111/ijtd.12256

Schermuly, C. C. (2022). Zur Instrumentalisierung des Begriffs New Work. People & Work, 2/22, 66–68.

Schermuly, C. C. & Graßmann, C. (2022). Die digitalen Zukünfte des Coaching In U. Böhning & F. Strikker (Hrsg.), Zur Zukunft des Business Coachings (S. 152-159). Ibidem.

Schermuly, C. C. (2022). New Work Utopia. Wirtschaftspsychologie aktuell, 1/22, 15-19.

Schermuly, C. C. & Meifert, C. (2022). Auf dem Weg ins postagile Zeitalter?. Personalmagazin, 09/21, 24-30.

Schermuly, C. C. & Meifert, C. (2022, 1. September). Ambivalentes Verhältnis: Wie Führungskräfte über New Work denken. https://www.haufe.de/personal/hr-management/wie-fuehrungskraefte-ueber-new-work-denken_80_572982.html

2022

Drazic, I. & Schermuly, C. C. (2021). Too old for agility? Employee age and readiness for change towards scrum – The moderating roles of age climate and subjective Age. Work, Aging and Retirement, 7(3), 174–196. https://doi.org/10.1093/workar/waab005

Graßmann, C. & Schermuly, C. C. (2021). Coaching with artificial intelligence: Concepts and capabilities. Human Resource Development Review, 20(1), 106–121. https://doi.org/10.1177/1534484320982891

Grützmacher, L., Schermuly, C. C., Rozsa, J. (2021). Das CORE-Prinzip. Vorstellung und Evaluation eines kompetenzorientierten, hochschulübergreifenden Studienmodells. Die Hochschullehre, 27(72), 297–312. https://elibrary.utb.de/doi/abs/10.3278/HSL2127W

Grützmacher, L. & Schermuly, C. C. (2021). A social learning perspective on the trickle-down of psychological empowerment from supervisor to subordinate. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 65(3), 138–152. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000358.

Grützmacher, L. S., & Schermuly, C. C. (2021). Psychologically empowered during the job search: How empowering counseling affects job search process quality. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 73(3), 251–270. https://doi.org/10.1037/cpb0000199

Koch, J., & Schermuly, C. C. (2021). Who is attracted and why? How agile project management influences employee’s attraction and commitment. International Journal of Managing Projects in Business, 14(3), 699–720. https://doi.org/10.1108/IJMPB-02-2020-0063

Koch, J., & Schermuly, C. C. (2021). Managing the crisis: How COVID‐19 demands interact with agile project management in predicting employee exhaustion. British Journal of Management, 32(4), 1265–1283. https://doi.org/10.1111/1467-8551.12536

Schermuly, C. C. & Geissler, C. (2021). New Work im Krisenmodus. Personalmagazin, 09/21, 24-28.

Schermuly, C. C., Wach, D., Kirschbaum, C., & Wegge, J. (2021). Coaching of insolvent entrepreneurs and the change in coping resources, health, and cognitive performance. Applied Psychology, 70(2), 556–574. https://doi.org/10.1111/apps.12244

Schermuly, C. C. (2021, 2. September). KMU setzen New Work tiefgreifender um als Großunternehmen. Haufe. https://www.haufe.de/personal/hr-management/vergleich-verstaendnis-von-new-work-in-kmu-und-grossbetrieben_80_550482.html

Schermuly, C. C. (2021). Negative Nebenwirkungen von Coaching für Klienten, Coaches und Organisationen. In C. Rauen (Hrsg.), Handbuch Coaching (4. Auflage, S. 313-326). Hogrefe.

Schermuly, C. C. (2021). Neun Thesen zum Umgang mit negativen Nebenwirkungen von Coaching. Report Psychologie, 46 (7 + 8), 6-9.

Schermuly, C. C. (2021, 29. September). 9 Erkenntnisse zu negativen Nebenwirkungen im Coaching. Wirtschaftspsychologie aktuell. https://wirtschaftspsychologie-aktuell.de/magazin/coaching/9-erkenntnisse-zu-negativen-nebenwirkungen-im-coaching

2021

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Schermuly, C. C. & Geissler, C. (2020). Was ist New Work? Und wenn ja: wie viele? Personalmagazin, 08/20, 46-49.

Schermuly, C. C. (2020, 20. Juli). Wie wird New Work praktiziert und mit welchem Erfolg? https://www.haufe.de/personal/hr-management/new-work-barometer-wie-wird-new-work-praktiziert_80_520272.html

Graßmann, C., Schölmerich, F., & Schermuly, C. C. (2020). The relationship between working alliance and client outcomes in coaching: A meta-analysis. Human Relations, 73(1), 35–58. https://doi.org/10.1177/0018726718819725

Schermuly, C. C. (2020). Wann funktioniert New Work? Eine praktische und psychologische Theorie zu New Work. PersonalQuarterly, 2/20, 10-15.

Schermuly, C. C. (2020). Monde du travail 4.0 – Des réseaux au lieu des hiérarchies. GS1 network, 4/2020, 8-12.

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Kauffeld, S. & Schermuly, C. C. (2019). Arbeitszufriedenheit und Arbeitsmotivation. In S. Kauffeld (Hrsg.), Lehrbuch Arbeits- und Organisationspsychologie für Bachelor (S. 237-259). Springer.

Creon, L. E., & Schermuly, C. C. (2019). Wirksamkeit von Diversitätstrainings. Eine Übersicht über den Forschungsstand und Formulierung einer Entscheidungshilfe für die Personalentwicklung. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 26(3), 361–378. https://doi.org/10.1007/s11613-019-00614-x

Schermuly, C. C., Arlt, R. & Geissler, C. (2019). Welche Kompetenzen erfordert agiles Arbeiten? Human Resources Manager 04/19, 72-74.

Schermuly, C. C. (2019). New Work und Coaching – psychologisches Empowerment als Chance für Coaches. Organisation, Supervision, Coaching, 26(2), 173–192. https://doi.org/10.1007/s11613-019-00599-7

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Schermuly, C. C., Beinicke, A. & Bipp, T. (2018). Kann Coaching negative Auswirkungen haben? In A. Beinicke und T. Bipp (Hrsg.), Strategische Personalentwicklung (S. 189-206). Springer.

Schermuly, C. C. (2018). The Discussion Coding System (DCS). In E. Brauner, M. Brauner und M. Kolbe (Eds.),The Cambridge Handbook of Group Interaction Analysis (S. 432-440). Cambridge University Press.

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Schermuly, C. C. (2018). Nebenwirkungen von Coaching für Klienten und Coaches. In S. Greif, H. Möller & W. Scholl (Hrsg.), Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching (S. 415-424). Springer.

Graßmann, C., & Schermuly, C. C. (2018). The role of neuroticism and supervision in the relationship between negative effects for clients and novice coaches. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 11(1), 74–88. https://doi.org/10.1080/17521882.2017.1381755

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Schölmerich, F., Schermuly, C. C., & Deller, J. (2017). To believe or not to believe? The joint impact of faultlines and pro-diversity beliefs on diplomats’ performance. Human Performance, 30(2–3), 99-115. https://doi.org/10.1080/08959285.2017.1313258

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Meyer, B., Burtscher, M. J., Jonas, K., Feese, S., Arnrich, B., Tröster, G., & Schermuly, C. C. (2016). What good leaders actually do: micro-level leadership behavior, leader evaluations, and team decision quality. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25(6), 773–789. https://doi.org/10.1080/1359432x.2016.1189903

Schölmerich, F., Schermuly, C. C., & Deller, J. (2016). How leaders’ diversity beliefs alter the impact of faultlines on team functioning. Small Group Research, 47(2), 177–206. https://doi.org/10.1177/1046496416630960

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Schermuly, C. C., & Meyer, B. (2016). Good relationships at work: The effects of Leader–Member Exchange and Team–Member Exchange on psychological empowerment, emotional exhaustion, and depression. Journal of Organizational Behavior, 37(5), 673–691. https://doi.org/10.1002/job.2060

Meyer, B., Schermuly, C. C., & Kauffeld, S. (2015). That’s not my place: The interacting effects of faultlines, subgroup size, and social competence on social loafing behaviour in work groups. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25(1), 31–49. https://doi.org/10.1080/1359432x.2014.996554

Schermuly, C. C., & Graßmann, C. (2016). Erfolgreicher Einsatz von Coaching in der Führungskräfteentwicklung. In R. van Dick und J. Felfe (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterführung: Wirtschaftspsychologisches Praxiswissen für Fach- und Führungskräfte (S. 129-140). Springer.

Schermuly, C. C. (2016). Empowerment: Die Mitarbeiter stärken und entwickeln. In R. van Dick & J. Felfe (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterführung: Wirtschaftspsychologisches Praxiswissen für Fach- und Führungskräfte (S.15-26). Springer.

Schermuly, C. C. (2016). Negative Effekte von Coaching für Klienten – Definition, Häufigkeiten, Kategorien und Ursachen. In C. Triebel, J. Heller, B. Hauser & A. Koch, Qualität im Coaching (S. 205-214). Springer.

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Büsch, V., Zohr, K., Brusch, M., Deller, J., Schermuly, C. C., Stamov-Roßnagel, C., & Wöhrmann, A. (2015). Wer möchte im Ruhestand weiterarbeiten? Muster von Weiterbeschäftigungsneigungen bei 55- bis 70-Jährigen. In N. F. Schneider, A. Mergenthaler, U. Staudinger & I. Sackreuther (Hrsg.), Mittendrin? Lebenspläne und Potenziale älterer Menschen beim Übergang in den Ruhestand (S. 181-194). Verlag Barbara Budrich.

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