Artikel und Buchkapitel

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Koch, J. & Schermuly, C. C. (in press). Managing the crisis: How COVID-19 demands interact with agile project management in predicting employee Exhaustion. British Journal of Management.

Grützmacher, L., Schermuly, C. C., Rozsa, J. (in press). Das CORE-Prinzip. Vorstellung und Evaluation eines kompetenzorientierten, hochschulübergreifenden Studienmodells. Die Hochschullehre.

Graßmann, C. & Schermuly, C. C. (in press). Coaching with artificial Intelligence: Concepts and capabilities. Human Resource Development Review.

Koch, J., & Schermuly, C. C. (2020, advanced online). Who is attracted and why? How agile project management influences employee’s attraction and commitment. International Journal of Managing Projects in Business. doi: 10.1108/IJMPB-02-2020-0063

Grützmacher, L. & Schermuly, C. C. (in press). A social learning perspective on the trickle-down of psychological empowerment from supervisor to subordinate. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie.

Drazic, I. & Schermuly, C. C. (in press). Too old for agility? Employee age and readiness for change towards scrum – The moderating roles of age climate and subjective Age. Work, Aging and Retirement.

In press

Schermuly, C. C., Wach, D., Kirschbaum, C., & Wegge, J. (2021). Coaching of insolvent entrepreneurs and the change in coping resources, health, and cognitive performance. Applied Psychology, 70 (2), 556-574. doi: 10.1111/apps.12244

2021

Schermuly, C. C. & Meyer, B. (2020). Transformational Leadership, Psychological Empowerment, and Flow at Work. European Journal of Work and Organizational Psychology, 29 (5), 740-752. doi: 10.1080/1359432X.2020.1749050

Graßmann, C. & Schermuly, C. C. (2020). Understanding what drives the coaching working alliance: A systematic literature review and meta-analytic examination. International Coaching Psychology Review, 15(2), 299-118.

Schermuly, C. C. (2020). Wann New Work funktioniert und wann nicht? Harvard Business Manager, 12/20, 22-29.

Schermuly, C. C. & Geissler, C. (2020). Was ist New Work? Und wenn ja: wie viele? Personalmagazin, 08/20, 46-49.

Schermuly, C. C. (2020). Wie wird New Work praktiziert und mit welchem Erfolg? Haufe. Verfügbar unter: https://www.haufe.de/personal/hr-management/new-work-barometer-wie-wird-new-work-praktiziert_80_520272.html

Graßmann, C., Schölmerich, F., & Schermuly, C. C. (2020). The relationship between working alliance and client outcomes in coaching: A meta-analysis. Human Relations, 73(1), 35-58. doi: 10.1177/0018726718819725

Schermuly, C. C. (2020). Wann funktioniert New Work? Eine praktische und psychologische Theorie zu New Work. PersonalQuarterly, 2/20, 10-15.

Scholl, W., & Schermuly, C. C. (2020). The impact of culture on corruption, gross domestic product, and human development. Journal of Business Ethics. 162 (1), 171-189. doi: 10.1007/s10551-018-3977-0

Schermuly, C. C. (2020). Monde du travail 4.0 – Des réseaux au lieu des hiérarchies. GS1 network 4/2020, 8-12.

2020

Creon, L. E., & Schermuly, C. C. (2019). Training Group Diversity and Training Transfer: A Psychological Safety Perspective. Human Resource Development Quarterly, 30 (4), 583-603. doi: 10.1002/hrdq.21372

Schermuly, C. C., Arlt, R. & Geissler, C. (2019). Mehr Nutzerorientierung, weniger Zeitmanagement. Changement Magazin, 06/19, 10-13.

Schermuly C.C., Koch J. (2019). New Work und psychische Gesundheit. In B. Bandura, A. Ducki, H. Schröder, J. Klose, & M. Meyer (Hrsg.), Fehlzeiten-Report 2019. Digitalisierung – gesundes Arbeiten ermöglichen (S. 127-139). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Schermuly, C. C. (2019). Arbeitszufriedenheit und Arbeitsmotivation. In S. Kauffeld (Hrsg.), Lehrbuch Arbeits- und Organisationspsychologie für Bachelor (S. 237-259). Heidelberg: Springer.

Creon, L. E., & Schermuly, C. C. (2019). Wirksamkeit von Diversitätstrainings. Eine Übersicht über den Forschungsstand und Formulierung einer Entscheidungshilfe für die Personalentwicklung. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 26 (3), 361–378. doi: 10.1007/s11613-019-00614-x

Schermuly, C. C., Arlt, R. & Geissler, C. (2019). Welche Kompetenzen erfordert agiles Arbeiten? Human Resources Manager 04/19, 72-74.

Schermuly, C. C. (2019). New Work und Coaching – psychologisches Empowerment als Chance für Coaches. Organisation, Supervision, Coaching, 26 (2), 173-192. doi: 10.1007/s11613-019-00599-7

Schermuly, C. C., & Graßmann, C. (2019). A literature review on negative effects of coaching – what we know and what we need to know. Coaching: An International Journal of Theory, Research & Practice. 12 (1), 39-66. doi: 10.1080/17521882.2018.1528621

Graßmann, C., Schermuly, C. C., & Wach, D. (2019). Potential antecedents and consequences of negative effects for coaches. Coaching: An International Journal of Theory, Research & Practice. 12 (1), 67-88. doi: 10.1002/job.248

2019

Graßmann, C., & Schermuly, C. C. (2018). The role of neuroticism and supervision in the relationship between negative effects for clients and novice coaches. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 11, 74-88.

Schermuly, C. C., Beinicke, A. & Bipp, T. (2018). Kann Coaching negative Auswirkungen haben? In A. Beinicke und T. Bipp (Hrsg.), Strategische Personalentwicklung (S. 189-206). Berlin: Springer.
 

Schermuly, C. C. (2018). The Discussion Coding System (DCS). In E. Brauner, M. Brauner und M. Kolbe (Eds.),The Cambridge Handbook of Group Interaction Analysis (S. 432-440). Cambridge: Cambridge University Press.

Schermuly, C. C. (2018). Client dropout from business coaching. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 70(3), 250-267.

Schermuly, C. C. & Schölmerich, F. (2018). Interpersonal conflicts in executive training – types, antecedents and consequences. German Journal of Human Resource Management, 32, 77-101.

Schermuly, C. C. (2018). Nebenwirkungen von Coaching für Klienten und Coaches. In S. Greif, H. Möller & W. Scholl (Hrsg.), Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching (S. 415-424). Berlin: Springer.

2018

Schermuly, C. C., Büsch, V. & Graßmann, C. (2017). Psychological empowerment, psychological and physical strain and the desired retirement age. Personnel Review, 46, 950-969.

Schermuly, C. C. (2017). Mehr als coole Büros. Warum New Work nur mit psychologischem Empowerment funktioniert. Organisationsentwicklung – Zeitschrift für Unternehmensentwicklung und Change Management, 4/17, 12-18.

Schölmerich, F., Schermuly, C. C., & Deller, J. (2017). To believe or not to believe? The joint impact of faultlines and pro-diversity beliefs on diplomats’ performance. Human Performance, 30, 99-115.

2017

Meyer, B., Burtscher, M. J., Jonas, K., Feese, S., Arnrich, B., Tröster, G., & Schermuly, C. C. (2016). What good leaders actually do: Micro-level leadership behavior, leader evaluations, and team decision quality. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25, 1-17.

Schermuly, C. C., & Graßmann, C. (2016). Die Analyse von Nebenwirkungen von Coaching für Klienten aus einer qualitativen Perspektive. Coaching Theorie & Praxis, 2, 33-47.

Schölmerich, F., Schermuly, C. C., & Deller, J. (2016). How leaders’ diversity beliefs alter the impact of faultlines on team functioning. Small Group Research, 47, 177-206.

Schermuly, C. C. (2016). New Work: Personalentwicklungsmaßnahmen in organisationalen Veränderungsprozessen. In A. C. Bullinger (Hrsg), 3D SENSATION – transdisziplinäre Perspektiven (S. 280-287). Chemnitz: Verlag aw&I Wissenschaft und Praxis.

Schermuly, C. C., & Meyer, B. (2016). Good relationships at work: The effects of Leader–Member Exchange and Team–Member Exchange on psychological empowerment, emotional exhaustion, and depression. Journal of Organizational Behaviour, 37, 673-691.

Meyer, B., Schermuly, C. C., & Kauffeld, S. (2016). That’s not my place: The effect of group faultlines on social loafing and the moderating role of social competence. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25, 31-49.

Schermuly, C. C., & Graßmann, C. (2016). Erfolgreicher Einsatz von Coaching in der Führungskräfteentwicklung. In: R. van Dick und J. Felfe (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterführung: Wirtschaftspsychologisches Praxiswissen für Fach- und Führungskräfte (S. 129-140). Berlin: Springer.

Schermuly, C. C. (2016). Empowerment: Die Mitarbeiter stärken und entwickeln. In: R. van Dick & J. Felfe (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterführung: Wirtschaftspsychologisches Praxiswissen für Fach- und Führungskräfte (S. 15-26). Berlin: Springer.

Schermuly, C. C. (2016). Negative Effekte von Coaching für Klienten – Definition, Häufigkeiten, Kategorien und Ursachen. In C. Triebel, J. Heller, B. Hauser & A. Koch (Hrsg.), Qualität im Coaching (S. 205-214). Berlin: Springer.

2016

Schermuly, C. C. (2015). Human resource crises in German hospitals – an explorative study. Human Resources for Health, 13, 1-10.

Schermuly, C. C. (2015). „Ich brauche meine Zeit, um wieder offen zu sein“ – Negative Effekte von Coaching für Coaches. Coachingmagazin, 1/15, 46-50.

Meyer, B., Schermuly, C. C., & Kauffeld, S. (2015). That’s not my place: The effect of group faultlines on social loafing and the moderating role of social competence. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25, 31-49.

Fasbender, U., Deller, J., Zohr, K., Büsch, V., Schermuly, C. C., & Mergenthaler, A. (2015). Absicht zur Erwerbstätigkeit im (zukünftigen) Ruhestand. In N. F. Schneider, A. Mergenthaler, U. Staudinger & I. Sackreuther (Hrsg.), Mittendrin? Lebenspläne und Potenziale älterer Menschen beim Übergang in den Ruhestand (S. 121-138). Opladen: Verlag Barbara Budrich.

Büsch, V., Zohr, K., Brusch, M., Deller, J., Schermuly, C. C., Stamov-Roßnagel, C., & Wöhrmann, A. (2015). Wer möchte im Ruhestand weiterarbeiten? Muster von Weiterbeschäftigungsneigungen bei 55- bis 70-Jährigen. In N. F. Schneider, A. Mergenthaler, U. Staudinger & I. Sackreuther (Hrsg.), Mittendrin? Lebenspläne und Potenziale älterer Menschen beim Übergang in den Ruhestand (S. 121-138). Opladen: Verlag Barbara Budrich.

2015

Schermuly, C. C. (2014). Negative effects of coaching for coaches – An explorative study. International Coaching Psychology Review, 9, 165-180.

Schermuly, C. C., Deller, J., & Büsch, V. (2014). A research note on age discrimination and the desire to retire: The mediating effect of psychological empowerment. Research On Aging, 36, 382-393.

Kämmer, J. E., Gaissmaier, W., Reimer, T., & Schermuly, C.C. (2014). The adaptive use of recognition in group decision making. Cognitive Science, 38, 911-942.

Schermuly, C. C. (2014). Psychologisches Empowerment und Mitarbeiterführung. In J. Felfe (Hrsg.), Trends der psychologischen Führungsforschung (S. 303-316). Göttingen: Hogrefe.

Schermuly, C. C., Schermuly-Haupt, M.-L., Schölmerich, F., & Rauterberg, H. (2014). Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie… Negative Effekte von Coaching. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 58, 17-33.

Schermuly, C. C. (2014). Was beim Coaching schiefgehen kann. Harvard Business Manager, 4/14, 12-13.

Schermuly, C. C., & Schölmerich, F. (2014). Die Gruppe in der Gruppe. Personalmagazin, 3/14, 30-33.

Schermuly, C. C., & Bohnhardt, F. (2014). Und wer coacht die Coaches? Negative Effekte von Business-Coachings für den Coach. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 21, 55-69.

2014

Schermuly, C. C., Meyer, B., & Dämmer, L. (2013). LMX and innovative behavior: The mediating role of psychological empowerment. Journal of Personnel Psychology, 12, 132-142.

Ianiro, P. M., Schermuly, C. C., & Kauffeld, S. (2013). Why interpersonal affiliation and dominance matter: An interaction analysis of the coach-client relationship. Coaching: An International Journal of Theory, Research & Practice, 6, 25-46.

Brusch, M., Büsch, V., Schermuly, C. C., & Deller, J. (2013). Expectation, motivation and willingness to prolong working life of German workers. In S. M. Dahlgaard-Park, J. J. Dahlgaard, & B. Gomišček (eds.), 16th QMOD-ICQSS Proceedings Quality Management and Organizational Development Conference (pp. 253-264). Maribor, Slovenia: Moderna organizacija, Faculty of Organizational Sciences, University of Maribor.

Bairov, H., Nachtwei, J., von Bernstorff, C., Uedelhoven, S. & Schermuly, C.C. (2013). Benchmark for Assessment Center Diagnostics (BACDi) – A cross cultural comparison between the USA and the German speaking region. Intercontinental Journal of Human Resource Research Review, 1, 1-14.

Schölmerich, F. & Schermuly, C. C. (2013). Leadership Judgement Indicator (LJI) von Neubauer, Bergner und Felfe (2012). Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 57, 97-102.

Schröder, T., Netzel, J., Schermuly, C. C., & Scholl, W. (2013). Culture-constrained affective consistency of interpersonal behavior. A test of affect control theory with nonverbal expressions. Social Psychology, 44, 47-58.

2013

Schermuly, C. C., Schröder, T., Nachtwei, J., Kauffeld, S. & Gläs, K. (2012). Die Zukunft der Personalentwicklung. Eine Delphi-Studie. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 56, 111-122.

Meyer, B. & Schermuly, C. C. (2012). When beliefs are not enough: Examining the interaction of diversity faultlines, task motivation, and diversity beliefs on team performance. European Journal of Work and Organizational Psychology, 21, 456-487.

Schermuly, C. C., & Scholl, W. (2012). The Discussion Coding System (DCS). A new instrument for analyzing communication processes. Communication Methods and Measures, 6, 12-40.

Schermuly, C. C. & Nachtwei, J. (2012). Personalentwicklungsinstrumente mit Zukunftswert: Begleitung von Change-Prozessen, Coaching und Action-Learning. Wirtschaftspsychologie aktuell, 4/12 , 36-41.

Nachtwei, J., Schermuly, C. C., Schölmerich, F. & Uedelhoven, S. (2012). Assessment Center: Plädoyer für mehr Sorgfalt. Human Resources Manager, 5, 72‐74.

Schermuly, C. C., Schröder, T., Nachtwei, J. & Gläs, K. (2012). Recruiting im Jahr 2020. Harvard Business Manager, 11/12, 8-12.

Schermuly, C. C. & Schröder, T. (2012). Personalentwicklung im Jahr 2020. Wirtschaft & Weiterbildung, 9/12 , 24-25.

Scholl, W., Schermuly, C. C. & Klocke, U. (2012). Wissensgewinnung durch Führung – die Vermeidung von Informationspathologien durch Kompetenzen für Mitarbeiter (Empowerment). In S. Grote (Hrsg.), Die Zukunft der Führung (S. 391-414). Berlin: Springer.

2012

Meyer, B., Shemla, M., & Schermuly, C. C. (2011). Social category salience moderates the effect of diversity faultlines on information elaboration. Small Group Research, 42, 257-282.

Schölmerich, F., Nachtwei, J. & Schermuly, C. C. (2011). Evaluating the quality of assessment centers used in employee selection – Development of a Benchmark for Assessment Diagnostics (BACDi). In: B. Krause, R. Beyer und G. Kaul (Hrsg.), Empirische Evaluationsmethoden Band 15 (S. 5‐16). ZeE Verlag: Berlin.

Kauffeld, S. & Schermuly, C. C. (2011). Arbeitszufriedenheit und Arbeitsmotivation. In S. Kauffeld (Hrsg.), Lehrbuch Arbeits- und Organisationspsychologie für Bachelor (S. 165-180). Heidelberg: Springer.

Schermuly, C. C., Schermuly, R. A., & Meyer, B. (2011). Effects of vice-principals’ psychological empowerment on job satisfaction and burnout. International Journal of Educational Management, 25, 252-264.

Schermuly, C. C. (2011). Empowerment. Was tatsächlich gemeint ist. Personalmagazin, 3/11, 31-33.

Schermuly, R. A., Schermuly, C. C. & Meyer, B. (2011). Bedingungsfaktoren und Maßnahmen zur Steigerung der Arbeitszufriedenheit im Schulmanagement. SchulVerwaltung, 2/11, 46-47.

2011

Schermuly, C. C., Schröder, T., Nachtwei, J. & Scholl, W. (2010). Das Instrument zur Kodierung von Diskussionen (IKD): Ein Verfahren zur zeitökonomischen und validen Kodierung von Interaktionen in Organisationen. Zeitschrift für Arbeits- und Organisations­psychologie, 54, 149-170.

Schermuly, C. C. & Nachtwei, J. (2010). Assessmentcenter optimieren. Harvard Business Manager, 9/10, 16-17.

Schermuly, C. C. & Scholl, W. (2010). Was ist da eigentlich passiert? Ein neues Kodierverfahren ermöglicht die Analyse von Teamarbeit. Wirtschaftspsychologie aktuell, 3/10, 14-17.

Schröder, T., Nachtwei, J. & Schermuly, C. C. (2010). Potenziale des Alters nutzen. HR-Experten erwarten eine neue Wertschätzung von Alter und Erfahrung in den Unternehmen der Zukunft. Human Resources Manager, 1/10, 58-61.

Schermuly, C. C. & Langenbruch, F. (2010). Fähnlein Flügelstreit – Zum Sinn und Unsinn von Parteiflügeln. Berliner Republik, 2/10, 74-76.

Schermuly, R. A. & Schermuly, C. C. (2010). „Ich kann nicht mehr!?“ Belastung, Beanspruchung und Arbeitszufriedenheit bei rheinland-pfälzischen Konrektoren. Rheinland-pfälzische Schule, 7-8/10, 189-191.

2010

Nachtwei, J., & Schermuly, C. C. (2009). Acht Mythen über Eignungstests. Harvard Business Manager, 4/09, 6-10.

Schermuly, C. C., & Nachtwei, J. (2009). Die systematische Beobachtung und Analyse von kooperativen Arbeitsprozessen in der Human Factors Forschung mit dem Instrument zur Kodierung von Diskussionen (IKD). In M. Grandt und A. Bauch (Hrsg.), Kooperative Arbeitsprozesse (S. 59-76). Bonn: Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt e.V..

Schermuly, C. C., Schröder, T. & Gläs, K. (2009). Mentoring – ein bewährter Katalysator für die Karriere. Wirtschaftspsychologie aktuell, 2/09, 14-18.

Langenbruch, F. & Schermuly, C. C. (2009). Partizipation wagen. Berliner Republik, 5/09, 42-45.

Schermuly, C. C. (2009). Die systematische Verhaltensbeobachtungsmethode in der empirischen Interaktions- und Gruppenforschung- Chancen, Probleme und neue Entwicklungen. In B. Krause, R. Beyer & G. Kaul (Hrsg.), Empirische Evaluationsmethoden (Band 13, S. 15-26). Berlin: ZeE Verlag.

2009